10 jaar Xelvin: bureaucratie en lange lijnen!


- via deze website

01-Xelvin-jubileum-logo-groot

Dit jaar vieren we met Xelvin ons 10-jarig jubileum. Zelf heb ik het geluk gehad van deze 10 jaar ruim 8 jaar in dienst te zijn van Xelvin. Ik heb dus van dichtbij meegemaakt hoe Xelvin is gegroeid van een klein clubje naar een echt bedrijf met ruim 80 interne collega’s en ruim 500 externe collega’s.

Achteraf gezien was het van dichtbij meemaken van deze enorme groei een ware achtbaan van belevenissen.

Groeien als bedrijf is natuurlijk hartstikke fijn

Echter komt met al die groei op een bepaald moment uiteraard de kritische noot om de hoek kijken. Dit uit zich in veel verschillende zinnen en uitspraken. Een aantal van deze wil ik eens benoemen:

  • “We mogen ook steeds minder zelf beslissen.”
  • “De tijd van korte lijnen is bij ons ook wel voorbij he.”
  • “Onze hiërarchie wordt ook steeds erger.”
  • “Dat MT van ons zie je ook steeds minder.”
  • “Bureaucratie is ons ook niet bepaald vreemd meer.”

En om eerlijk te zijn: zelf heb ik al het bovenstaande ook vaak gedacht en vooral ook geuit. Maar nu ga ik ze in twijfel trekken! 

Echt niet van de ene op de andere dag. Maar recentelijk is mij wel bevestigd dat we bij Xelvin toch niet zo heel veel te klagen hebben over bovenstaande.

Niet zo lang geleden ben ik namelijk verhuisd.

En om deze verhuizing tot in de puntjes te regelen was ik genoodzaakt contact op te nemen met de plaatselijke overheid om een parkeervergunning te regelen en met een provider van internet en televisie (volgens mij de grootste van het land, met een overwegend groene kleur als huisstijl). Deze frustrerende contactmomenten hebben mij bevestigd dat Xelvin na 10 jaar, ondanks de enorme groei, gelukkig nog steeds zo plat is als een bierviltje.

Om jullie mee te nemen in deze constatering enkele voltreffers van citaten die mij zonder blikken of blozen werden verteld tijdens mijn contactmomenten met de plaatselijke overheid en die bewuste provider:

  • “Ik mag dat niet voor u beslissen meneer, daarvoor moet u bij mijn manager zijn.”
  • “Mijn manager is er morgen weer, ik mag haar ook niet bellen.”
  • “Ik ben hier alleen voor de simpele dingen en mag dit niet voor u controleren.”
  • “Ik moet dat overleggen met mijn manager, zal ik zorgen dat u hier morgen over wordt teruggebeld?”
  • “Die, die en die afdeling (3 stuks dus) hebben meer informatie nodig voordat we het in gang kunnen zetten.”
  • “Ik zal een ticketnummer voor u aanmaken, zodat u binnen 24 uur wordt teruggebeld.”

Wat ben ik blij dat we bij Xelvin

  • veel zelf mogen beslissen (bijvoorbeeld over tarieven, marges, contracten of andere voorwaarden richting klanten, medewerkers en relaties) zonder eerst te moeten overleggen met een manager, of langs verschillende afdelingen te moeten.
  • Je met 1 belletje iedereen binnen Xelvin aan de telefoon hebt die je maar wilt spreken en een afspraak met diegene kunt inplannen.
  • En we gelukkig niet werken met ticketnummers.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Grass-275986_1280

Na 10 jaar is ons gras nog steeds het groenst van allemaal, mogen we trots zijn op Xelvin, maken we van het 10-jarig jubileum een spetterend feest en zorgen we ervoor dat de volgende 10 Xelvin-jaren nog mooier worden dan de eerste 10!


Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Inloggen

Inloggen via FacebookInloggen via TwitterInloggen via LinkedIn

Wachtwoord vergeten?   Registreren

Vorige bericht:
Volgende bericht:

Accelereer mee met Xelvin en het DIT Formula Student Race car Team

XELVIN-Silverstone-ticket.jpg

Het vinden van goed opgeleid technisch personeel is altijd een race tegen de klok. De kwalificatie van de CV's, het testen van vaardigheden en het voeren van gesprekken kost veel tijd en als je denkt te kunnen starten met de juiste kandidaat, kiest...

meer dan 4 jaar geleden - via deze website

« Xelvin nieuwsoverzicht