De ongrijpbare toegevoegde waarde


- via deze website

"Wat is jullie toegevoegde waarde?" Een vraag die een consultant binnen de detachering vaak gesteld wordt. Het is erg verleidelijk om een bevlogen verhaal te houden over het bedrijf waar je werkt en over de goede diensten die je biedt. Hoe goed de begeleiding en scholing van je medewerkers is en dat je op die manier je klant ontzorgt.

Het is vast een goed verhaal met steekhoudende argumenten, maar het mist zijn doel als je niet precies weet wat de klant wíl. Elk project kent zijn eigen maatwerk.

Je dienstverlening heeft een toegevoegde waarde, maar voor elke klant kunnen deze voordelen verschillen. Jouw dienstverlening kan een mate van flexibiliteit bieden, maar zit je klant daar wel op te wachten? Je kunt goede begeleiding bieden bij de selectie van de juiste medewerker, maar is deze begeleiding wel gewenst?

Voor de nieuwe (nog in aanbouw zijnde) website van Xelvin hebben we een aantal gedetacheerde medewerkers gevraagd hoe zij tegen Xelvin aankijken en wat zij van onze dienstverlening vinden. Vijf interviews en net zo veel verschillende ervaringen met onze dienstverlening.

  • "Een baan in de industrie, daar had ik nooit aan gedacht."
  • "Jullie kennen de markt veel beter dan ik, dat biedt mij de rust om met een afstandje verschillende opties af te wegen."
  • "Tijdelijke klussen uitvoeren bij verschillende opdrachtgevers, dat is wat ik altijd al gewild heb."

Zoals onze medewerkers de toegevoegde waarde van Xelvin verschillend ervaren, zo zullen ook (potentiële) opdrachtgevers ieder hun eigen visie hebben op wat wij moeten toevoegen. Maar een klant verwacht wel een goed beeld van de dienstverlening, dat precies aansluit bij zijn/haar wensen. Maar wat zijn die wensen en waarom sluit de dienstverlening aan? Is de opdrachtgever zich alleen wel bewust van zijn wensen, of is het de uitdaging voor de consultant om deze ogenschijnlijk ongrijpbare wensen boven tafel te krijgen? En ben je je als dienstverlener wel bewust van je toegevoegde waarde, of is het in de jaren zo gewoon geworden dat je het niet eens meer benoemt?

Als er een overeenkomst is tussen de wensen van de klant en de dienstverlening die je als detacheerder kan bieden, dan kon het wel eens een gelukkig huwelijk worden. Dat vraagt een open houding en een flexibele instelling, en dat past dan weer mooi bij de (flex)branche.

Eskimo

Staar je dus niet blind op de vooraf bedachte standaard voordelen. Een vriezer is een huishoudelijk apparaat met vele voordelen, maar een eskimo heeft er niks aan.


Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Inloggen

Inloggen via FacebookInloggen via TwitterInloggen via LinkedIn

Wachtwoord vergeten?   Registreren

Vorige bericht:
Volgende bericht:

Accelereer mee met Xelvin en het DIT Formula Student Race car Team

XELVIN-Silverstone-ticket.jpg

Het vinden van goed opgeleid technisch personeel is altijd een race tegen de klok. De kwalificatie van de CV's, het testen van vaardigheden en het voeren van gesprekken kost veel tijd en als je denkt te kunnen starten met de juiste kandidaat, kiest...

meer dan 4 jaar geleden - via deze website

« Xelvin nieuwsoverzicht