Xelvin communicatietraining voor (service)monteurs


- via deze website

Xelvin TS Communicatie Training

Xelvin Technical Services is op 13 november jl. gestart met het geven van communicatie trainingen aan monteurs. Een groep van 15 deelnemers heeft inmiddels de 1e training achter de rug. Zowel Xelvin- als niet Xelvin medewerkers hebben deelgenomen aan deze interactieve training.

Naast technische detachering heeft Xelvin een eigen opleidingsprogramma “Techniek 3.0” ontwikkeld, een onderdeel daarvan legt de focus op het verbeteren en verder ontwikkelen van de soft-skills van de kandidaten/ medewerkers.

In het verlengde hiervan breidt Xelvin haar dienstverlening op continue basis uit, daarbij behoort ook het trainen en ontwikkelen van techneuten op allerlei gebieden zoals bijvoorbeeld: Communicatie.

In de communicatietraining voor (service) monteurs wordt o.a. ingezoomd op interne- en externe profilering, effectieve en klantgerichte communicatie. Alle monteurs met verschillende achtergronden (assemblage, service, installatie) hebben dagelijks te maken met klanten, collega’s en allerlei andere gesprekspartners. Elke dag wordt je als monteur weer uitgedaagd om je klant zo goed mogelijk van dienst te zijn en op een juiste manier met hen te communiceren, als (service)monteur ben je tenslotte het visitekaartje van de organisatie! In de training worden ook praktijkvoorbeelden behandeld die vaak herkenbaar zijn. De vraag hoe je zaken anders had kunnen aanpakken of bespreken wordt tijdens de training dan verder besproken. Alle tips en trucs die je meekrijgt van vakgenoten kun je uiteindelijk in de praktijk weer toepassen.

Deze specifieke training is toegankelijk voor elke monteur die zijn communicatie skills wil verbeteren, waardoor de klant (zowel intern-als extern) uiteindelijk optimaal wordt geholpen. Het uiteindelijke doel is om (ver)nieuwde inzichten te verkrijgen en het vaste stramien om te buigen. Het creëren van rust in “het spel van communicatie” is een van de lastigste dingen in de praktijk, zeker als het gaat om verschillende gesprekspartners met ieder hun eigen belangen.

De communicatietraining wordt eens per twee maanden gegeven door de medewerkers van Xelvin Eindhoven. Xelvin biedt deze training ook aan bedrijven aan die op zoek zijn naar nieuwe trainingsdoeleinden voor de groep van monteurs. Voor deelname en/of meer informatie kun je contact opnemen met Willem van Hattem, Operationeel Manager van Xelvin Technical Services­­­.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Inloggen

Inloggen via FacebookInloggen via TwitterInloggen via LinkedIn

Wachtwoord vergeten?   Registreren

Vorige bericht:
Volgende bericht:

Accelereer mee met Xelvin en het DIT Formula Student Race car Team

XELVIN-Silverstone-ticket.jpg

Het vinden van goed opgeleid technisch personeel is altijd een race tegen de klok. De kwalificatie van de CV's, het testen van vaardigheden en het voeren van gesprekken kost veel tijd en als je denkt te kunnen starten met de juiste kandidaat, kiest...

meer dan 4 jaar geleden - via deze website

« Xelvin nieuwsoverzicht