4 Mijl van Groningen


Groepsfoto 4 Mijl van Groningen 2014

Janine Duin en Karen Veninga, beiden werkzaam op de salarisadministratie van Xelvin in Groningen, besteedden hun persoonlijke sponsorbudget aan de 4 Mijl van Groningen.

Deze hardloopwedstrijd, dit jaar alweer de 28e editie, vond plaats op 12 oktober 2014. Niet alleen collega's van Xelvin liepen mee, ook zusterorganisatie en medesponsor Xelfine deed mee.

Waarom de 4 mijl van Groningen sponsoren?

We hadden eerder veel positieve reacties op het evenement gehoord van mensen die eerder hadden meegelopen en besloten een mail te sturen naar onze collega's om het animo te peilen. En dat was er! Het was een spontane bucketlist-actie, die veel leuke positieve reacties van sportieve collega's opleverde.

En hoe kun je Xelvin beter op de kaart zetten dan meedoen aan een evenement dat 20.000 lopers telt en waarbij er 6,4 kilometer lang publiek rijen dik langs de route staat?

Wat hebben wij met harlopen?

Hardlopen? 4-mijl? Shit! 

Zoals we hiervoor al aangaven: het was een spontane actie, dus dat werd trainen! Een half jaar lang, wekelijks minstens 2 keer met Evi. 

We waren kortom enthousiast geworden door het evenement en de positieve reactie van collega's. Het hardlopen was een detail waar we nog even aan moesten werken...

Wat is de link met Xelfine?

Door de hoeveelheid positieve reacties van onze sportieve collega's, hadden we genoeg mensen om twee hardloopteams samen te stellen. De backoffice werkt niet alleen voor Xelvin, maar voor alle X-group bedrijven, waaronder Xelfine. Xelfine-oprichter Ruud Pesch kwam met het idee om gezamenlijk mee te doen en sponsorde onze opvallende roze shirtjes. Ruud is daarnaast eigenaar van Sportclub Sens, waarvan ook nog een loopster meedeed, dus het was een mooi gemixt gezelschap.

Hoe vonden jullie het?

Superleuk! Wat een evenement: alles was tot in de puntjes geregeld, de sfeer was fantastisch en we troffen het met het weer. En wat waren we trots dat de 6,4 kilometer erop zat en we de finish hadden bereikt!
Volgend jaar gaan we weer. En dan stellen we ons doel wat ambitieuzer. Dit jaar was ons motto 'meedoen is belangrijker dan winnen'. Maar volgend jaar gaan we onze tijd (die hier niet genoemd hoeft te worden;)) verbeteren!


« Naar het sponsoring overzicht