Service Support Engineer

  • Almelo
  • MBO
  • €2.500 tot €3.500
Solliciteer

Functieomschrijving

In de rol van Service Support Engineer maak je deel uit van een team van 36 collega’s, waarvan de Service Support afdeling bestaat uit 3 teamleden. Je komt te werken in een laagdrempelige, no-nonsens cultuur waarbij we voor elkaar klaar staan, hard werken met uiteraard wat gezelligheid op zijn tijd.

Je takenpakket bestaat uit werkvoorbereidings/planningswerkzaamheden. Je bent vast aanspreekpunt voor de afdeling service voor de klanten met technische- of gebruiksvragen en bent verantwoordelijk voor het adequaat oplossen en managen van deze vragen door nauwe samenwerking met betrokken partijen. Je bent dan ook verantwoordelijk voor het ontvangen, registreren, beoordelen en analyseren van technische vraagstukken, storingen, uit te voeren opdrachten en offertes. Je onderhoudt zowel intern als extern met leveranciers de contacten om benodigde informatie, onderdelen en/of diensten te verkrijgen om vraagstukken op te lossen en verzorgt het gehele administratieve traject tot en met facturering.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de planning van de monteurs en stem je afspraken af tussen de klant en de betrokken partijen. Ook tracht je klachten en/of storingen te voorkomen door proactief zaken te analyseren en indien nodig te laten uitvoeren en/of verhelpen en zet je continu in op verbetering.

Functie-eisen

  • MBO/HBO werk- en denk niveau, met technische achtergrond
  • Relevante werkervaring in de After Sales of Service (of goede service engineer die door wil groeien)
  • Affiniteit met pneumatiek, hydrauliek, mechaniek en bij voorkeur ook elektronica
  • In staat gedegen kennis te verkrijgen van de machines
  • Goede kennis van geautomatiseerde systemen zoals bij voorkeur Exact en daarnaast Word, Excel en Outlook
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Doortastend, accuraat en slagvaardig
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse, Duitse en Engelse taal
  • Zelfstandigheid en een hoog verantwoordelijkheidsgevoel

Vergoeding

€2.500 - €3.500 bruto per maand

Bedrijfsprofiel

Voor mijn opdrachtgever in Almelo ben ik op zoek naar een enthousiast persoon met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel voor de functie van Service Support Engineer.

Opdrachtgever
Mijn opdrachtgever is leverancier van machines in de voedingsmiddelenindustrie. De productgroepen, kenmerkend door een hoge kwaliteit, worden internationaal ontwikkeld, geproduceerd en verkocht op de Nederlandse markt en voor bepaalde merken ook in toenemende mate elders in Europa. Vanuit een klantgerichte visie wordt continu gestreefd naar optimale service en perfectie.

Locatie

Almelo,

Daarom vind jij jouw uitdaging in de techniek met Xelvin:

  • Wij begrijpen technici en techniek als geen ander
  • De beste balans tussen flexibiliteit, zekerheid en ruimte voor persoonlijke groei.
  • Samen met onze opdrachtgevers zijn we de onmisbare schakel voor de ontwikkeling en verduurzaming van de wereld
  • Met een persoonlijke aanpak zorgen wij samen met jou voor jouw carrière.

Sollicitatieproces

Solliciteer gemakkelijk via Xelvin.nl
We leren je graag kennen, daarna weet je ook gelijk wie wij zijn.
Samen maken we kennis met onze opdrachtgevers
En doen we jou een aanbod!

Daarom vind jij jouw uitdaging in de techniek met Xelvin:

  • Wij begrijpen technici en techniek als geen ander
  • De beste balans tussen flexibiliteit, zekerheid en ruimte voor persoonlijke groei.
  • Samen met onze opdrachtgevers zijn we de onmisbare schakel voor de ontwikkeling en verduurzaming van de wereld
  • Met een persoonlijke aanpak zorgen wij samen met jou voor jouw carrière.
Ken je iemand anders die goed bij deze vacature past?