Terugblikken op een succesvol event over International Recruitment

Afgelopen november kwamen collega’s, klanten en relaties bijeen tijdens het Xelvin International Event op vier verschillende locaties: Deventer, Schiphol, Heerenveen en Eindhoven. Een leuk moment om even op terug te kijken;

Klokslag 15:00 stroomden de locaties vol met klanten en relaties die meer wilden weten over de dienstverlening van Xelvin en International Recruitment. Bij binnenkomst werden ze warm ontvangen door het ontvangstcomité, bestaande uit een enthousiaste groep Xelvin collega’s. De één nam de jassen in ontvangst en de ander bood een kopje koffie of thee aan, ook belangrijk!

Dennis van de Werken trapte het event af met een livestream presentatie waarin hij meer vertelde over de huidige arbeidsmarkt, wie Xelvin is en in hoeverre ons concept een oplossing kan zijn voor veel bedrijven.

Een belangrijk punt bij het in dienst nemen van internationaal personeel is cultuurintegratie: een aspect wat Marcel Wetsels in gesprek met Peter Ardesch heeft besproken. Hiermee gaven zij een inkijkje in het integratieproces van medewerkers. Wat hierin belangrijk is? Goed luisteren naar onze nieuwe medewerker en heldere verwachtingen scheppen voor een duurzame samenwerking. Door samenwerking tussen je organisatie en Xelvin kunnen we dit proces met een zo goed mogelijke uitkomst inrichten.

Na de livestream startten we met een offline presentatie. Elke locatie had haar eigen presentatieteam die dit op zich nam. In Eindhoven werden onze gasten aan het denken gezet door middel van een interactieve quiz. Opvolgend gingen we dieper in op de procedures rondom het aannemen van een arbeidsmigrant, het IND-proces en de huisvesting. Onze specialisten Marloes Ubbink, Fardau Dijkstra en Sophie Michels gaven meer duidelijkheid over het proces en hoe Xelvin hierin faciliteert.

Als kers op de taart namen twee (externe) collega’s, beiden afkomstig uit Zuid-Afrika, ons mee op reis van Zuid-Afrika naar Nederland en deelden hun ervaringen. Er werden verschillende vragen gesteld en dit was met recht een goede afsluiting van het formele gedeelte.

Het event sloten we af met een gezellige netwerkborrel met voldoende hapjes en drankjes. Super om te zien wat we samen hebben gerealiseerd. Een mooie groep mensen bij elkaar brengen en ervaringen delen!

Via deze weg willen we alle aanwezigen bedanken voor hun tijd, enthousiasme en positieve bijdrage. Op naar een mooi 2024 waarin we ervoor blijven gaan om onze partners te ondersteunen met een zo compleet mogelijke dienstverlening!

Nieuwsgierig geworden naar het event? Bekijk onderstaande aftermovie!

Wil je meer informatie?

Deel dit artikel