Van landbouw naar techniek: “Wees niet bang om de overstap te maken.”

Een nieuwe technische uitdaging bij een bedrijf waar hij direct een fijn en familiair gevoel bij krijgt. Dat was de wens van Aaldrik. Say no more! Onze Michelle en Sebastien gingen te werk en maakten een perfecte match.

“Ik was van mening dat als ik ooit in een andere sector werkzaam wilde zijn, ik dat voor mijn veertigste levensjaar moest doen.” Dit zijn de woorden van onze Aaldrik Visscher, Projectleider Service en Onderhoud bij Haitjema. Voordat hij bij Xelvin terechtkwam, werkte Aaldrik ruim twintig jaar in de landbouwsector. Verschillende posities heeft hij in deze periode vervuld. Van monteur tot planner en uiteindelijk service-coördinator. “Vlak voor mijn veertigste deed de kans zich voor om een functie als technisch manager op een camping aan te nemen. Echter bleek dit door omstandigheden uiteindelijk niet de functie die bij mij paste.” Zodoende gaf Aaldrik op LinkedIn aan dat hij op zoek was naar een nieuwe uitdaging.

“Er was direct een match, zonder dat er überhaupt gesproken was over een mogelijke functie.” Met een glimlach op zijn gezicht vertelt Aaldrik over het contact met Xelvin. “Nadat ik een oproep op LinkedIn had geplaatst werd ik gebeld door veel recruitment- en detacheringsbureaus. Tussen deze telefoontjes door kwam ook het telefoontje van Sebastien. Het klikte gelijk.” Een dag later zaten Aaldrik, Michelle en Sebastien samen aan tafel voor een oriënterend gesprek. “Doordat zij mijn wensen perfect wisten te matchen met een vacature, was ik drie weken later al werkzaam bij Haitjema. Ongekend snel.”

Inmiddels werkt Aaldrik alweer negen maanden bij zijn nieuwe werkgever. Als projectleider is het zijn taak om samen met zijn team warmte- en koude-opslagsystemen correctief en preventief te onderhouden. Een mooie uitdagende functie die veel facetten van techniek, dienstverlening en communicatie samenbrengt. “Geen dag is hetzelfde. ‘s Morgens begin je met het verhelpen van een storing, om vervolgens een collega van telefonische support te voorzien. En ’s middags kun je druk zijn met het opstellen van offertes of zelfs op locatie ondersteuning bieden aan gebouwbeheerders regeltechnici.”

Al met al kijkt Aaldrik positief terug op het proces met Xelvin. “Op de meeste vragen krijg je binnen een mum van tijd antwoord en zaken zijn altijd razendsnel geregeld. Voor mij voelde het vanaf het eerste contactmoment alsof ik er al jaren werkte en dat is nog steeds niet veranderd.” Wat voor advies hij aan toekomstige werknemers in de techniek wil meegeven? “Wees niet bang om de overstap te maken naar een vreemd gebied. Momenteel is er veel vraag naar technische professionals. Als je de mogelijkheid hebt, neem deze. En wil je de stap maken naar techniek, bel dan naar Xelvin. Daar krijg je zeker geen spijt van!”

Wil je meer informatie?

Deel dit artikel